poniedziałek, 30 grudnia 2013

Ryba Po Japońsku




cornishons, peppers, onion and carrots fried vinegar fish




vegetables and tomato fried vinegar fish




Opis: Moje pierwsze spotkanie z tą ryba o jakże znów dziwnej nazwie (podobna sytuacja do Ryby Po Grecku ;) miało miejsce ok. 2 lata temu. Spróbowałam i od razu pokochałam ;) Lubię takie klimaty, a jesli Wy lubicie rybę zasmażaną w zalewie octowej, to ta przypadnie Wam do gustu jeszcze bardziej. Walory smakowe zawdzięcza dodatkom warzyw i to czyni ją wyśmienitą, idealną na święta, spotkania rodzinne i towarzyskie. Szczególnie polecam ją w Wigilię, Boże Narodzenie i Sylwestra. Przepis godny polecenia, ponieważ ryba robi furorę na każdej imprezie i każdy się nią zachwyca. 


Pochodzenie: kuchnia polska; przepis na zalewę dostałam od swojej mamy, zaś składniki na warstwy skomponowałam wg swoich potrzeb 


Ilość: 8-12 porcji; duże naczynie do zapiekania 





Składniki Na Warstwy Rybno-Warzywne:

  • 750-800 g filetów rybnych (np. dorsz, tilapia)
  • sól
  • pieprz
  • mąka
  • 2 jajka + 2 łyżki mleka
  • bułka tarta
  • olej do smażenia
  • 2 mniejsze cebule
  • 1 słoik ogórków korniszonów/słodko-kwaśnych (ok. 400 g netto)
  • 1 słoik papryki konserwowej w occie (ok. 400 g netto)
  • 2 średnie ugotowane marchewki


Składniki Na Zalewę
  • niepełne 2 szkl. wody
  • 0,5 szkl. oleju
  • 2 pełne łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 pełne łyżki ketchupu
  • 4 łyżki octu spirytusowego 10%
  • 2,5 łyżki cukru
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziela angielskie
  • 6-7 ziarenek pieprzu
  • 0,5 łyżki gorczycy (opcjonalnie)


Przygotowanie Ryby Oraz Warzyw:
  1. Rybę posolić, doprawić pieprzem z każdej strony. 
  2. Pokroić na mniejsze kawałki (polecam takie, które zmieszczą się na łyżce)
  3. Obtoczyć w mące.
  4. Obtoczyć w rozbełtanym jajku z dodatkiem mleka.
  5. Obtoczyć w bułce tartej.
  6. Usmażyć na rozgrzanym oleju na złocisto z każdej strony.
  7. Rybę podzielić na dwie części (lub więcej w zależności od wielkości naczynia; ja powtarzałam warstwy dwukrotnie).
  8. Przełożyć jedną warstwę ryby do naczynia, w którym będzie podawana.
  9. Pokroić cebulę w piórka i podzielić na dwie części.
  10. Jedną część wyłożyć na ryby.
  11. Pokroić korniszony w cienkie słupki i podzielić na dwie części.
  12. Jedną część wyłożyć na cebuli.
  13. Pokroić paprykę w słupki i podzielić na dwie części.
  14. Jedną część wyłożyć na ogórki.
  15. Pokroić marchewki w mniejsze słupki i podzielić na dwie części.
  16. Jedną część wyłożyć na papryce.
  17. Wszystkie warstwy powtórzyć.



Przygotowanie Zalewy

  1. Wszystkie składniki zalewy umieścić w rondlu i doprowadzić do zagotowania.
  2. Gotować ok. 10 min. na małym płomieniu.
  3. Odstawić do wystudzenia.
  4. Wystudzoną zalewę równomiernie rozlać po całej powierzchni naczynia z rybą i warzywami. 


Przygotowanie Końcowe
  1. Rybę w zalewie przykryć i odstawić do schłodzenia, najlepiej do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc. Ryba napęcznieje odrobinę oraz stanie się krucha i soczysta.
  2. Podawać solo lub z pieczywem.



6 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze takiej ryby. Pysznie wygląda.!

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo czekałam na nowy przepis,i jest .Zaraz zabieram się do jego zrobienia.PYCHA.sZCZĘŚLIWEGO nOWEGO rOKU !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzajemnie i mam nadzieję, że czekanie się opłacało. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się że trafiłam na ten przepis,bo miałam okazję konsumować takie danie właśnie w minione święta a nie udało mi się zdobyć przepisu na zalewę.rybkę polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie było tutaj zajrzeć meega fajny blog - polecam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...