środa, 6 lutego 2013

Piersi Z Kurczaka Nadziewane Karczochami, Szczypiorkiem I Fetą W Białym Sosie Tymiankowo-Cytrynowym








Opis: Moje kieszonki z piersi kurczaka powstały spontanicznie. Jak zwykle na szybko padła decyzja, aby kupić piersi kurczaka, ale tym razem obiecałam sobie, że nie może być nudno, czyli odpadają ukochane przez mojego M. kotlety drobiowe a'la schabowe.
Wyciągnęłam moje długo czekające na okazję karczochy w marynacie, a chwilę potem ser feta, który też jakoś nie miał okazji ostatnio zaistnieć w mojej kuchni. Przypadkiem natknęłam się na pomysł z wykorzystaniem piersi kurczaka właśnie z ww. składnikami i wzięłam się do roboty. Przeszukując internet okazało się, że taki farsz jest dość popularny, więc byłam pozytywnie nastawiona i stworzyłam swoją wersję tego dania.
Oczywiście byłam bardzo ciekawa rezultatu, ponieważ nigdy wcześniej nie miałam styczności z karczochami. W efekcie końcowym kieszonki tak mi zasmakowały, że na drugi dzień zrobiłam je ponownie.
Danie urzekło mnie łatwością i szybkością w przygotowaniu, lekkością mimo zawartości sera i sosu oraz nieco innym smakiem w klimacie ostro-kwaśnym.
Polecam.


Pochodzenie: przepis własny zainspirowany różnymi źródłami z internetu


Ilość: 8 roladek, czyli 8 porcji (należy wziąć pod uwagę to, że roladki są lekkie i jako jedną porcję liczyć nawet 2 sztuki dla dorosłego)





Składniki:
  • 8 pojedynczych piersi z kurczaka (każda ok. 130 g)
  • słodka papryka w proszku
  • sól
  • 2 łyżki oliwy lub oleju z marynaty po karczochach
  • 200 g fety 
  • 1 mały słoiczek z karczochami w marynacie (170 g po odsączeniu marynaty; u mnie marynata oliwna z octem)*
  • ok. 1 pęczek szczypiorku (powinien stanowić tyle samo objętości, co ser feta)
  • 12 pojedynczych gałązek tymianku
  • 400 ml wody
  • 300 ml mleka 
  • 1 płaska łyżeczka suszonego imbiru
  • 4 pełne łyżki mąki pszennej 
  • 3-4 łyżki soku z cytryny
* karczochy można kupić w delikatesach lub w dobrych super/hipermarketach


Przygotowanie Początkowe:
  1. Każdą pierś z kurczaka umyć, osuszyć i odciąć nadmiar tłuszczu.
  2. W szerszą/grubszą stronę piersi wbić w środek ostry i najlepiej cienki nóż tak, aby przeszedł przez całą długość piersi (należy uważać, ponieważ na cieńszej stronie piersi możemy przebić się nożem, a powinniśmy tego uniknąć).
  3. Następnie ostrożnie posuwając ostrze noża w obie boczne strony wyciąć kieszonkę od środka również uważając, aby nie przebić się przez mięso.
  4. Fetę pokroić w kostkę.
  5. Szczypiorek posiekać (powinien stanowić tyle samo objętości, co ser feta).
  6. Wymieszać składniki.
  7. Karczochy wyciągnąć z marynaty.
  8. Do każdej piersi włożyć następująco: pełną łyżeczkę fety ze szczypiorkiem, kawałek karczocha (u mnie jeden kawałek był wielkości orzecha włoskiego), pełną łyżeczkę fety ze szczypiorkiem, kawałek karczocha, pełną łyżeczkę fety ze szczypiorkiem.
  9. Każdą pierś spiąć wykałaczkami, aby farsz się nie wydostał (miejsca, gdzie zdarzyło się nam przebić przez mięso również należy zabezpieczyć).
 

 Przygotowanie Końcowe:
  1. Każdą stronę mięsa lekko przyprawić solą oraz słodką papryką.
  2. Rozgrzać tłuszcz na patelni.
  3. Obsmażyć mięso na średnim płomieniu z każdej strony na złocisto.
  4. Zalać wodą.
  5. Dodać tymianek.
  6. Dusić pod przykryciem przez ok. 10-15 min. do momentu, kiedy mięso uzyska całkowicie białą barwę, co będzie oznaczało, że jest ugotowane oraz wypuści soki dla uzyskania wywaru na sos.
 
     7.  Mięso wyłożyć na talerz i przykryć, aby nie wystygło.
     8.  Do wywaru dodać imbir.
     9.  Wymieszać.
    10.   Wymieszać mleko z mąką.
    11.  Wlać do gotującego się wywaru z mięsa.
    12.  Mieszać do momentu zagotowania się sosu.
    13.   Dodać sok z cytryny.
    14.   Piersi z kurczaka włożyć do sosu.
    15.   Podawać z tłuczonymi ziemniakami z dodatkiem masła i mleka oraz z korniszonami, które podkreślą smak dania.



5 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wyglądają te roladki. Fajny obiad, muszę spróbować kiedyś:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię drób z nadzieniem. Karczochy brzmią niezwykle ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł z tymi karczochami:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że pomysł się Wam spodobał i zachęcam do przetestowania ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja spróbowałam i pomysł okazał się super sprawą, taka inna odmiana nadziewanych piersi bardzo nam zasmakowała. Pozdrawiam. Jula.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...