sobota, 22 grudnia 2012

Śledzie W Sosie Pomidorowym Z Suszoną Śliwką I Cynamonem






Opis: Odkąd zawitała do nas jesień, a obecnie już zima, nie potrafię patrzeć obojętnie na przepis, w którego skład wchodzi cynamon lub suszona śliwka. I dziś kolejny taki przepis. 
Brzmi interesująco i ja właśnie tak interesującego przepisu potrzebowałam. Szukam czegoś świątecznego, a do tego takiego, aby pasowało do korzennego alkoholu. Jak nic wszystko wskazywało na to, że tego przepisu na śledzie nie może zabraknąć na moim stole podczas tegorocznych świąt. Przepis okazał się strzałem w dziesiątkę. Po raz kolejny mój kochany cynamon nie zawiódł mnie i ponownie mile zaskoczył. Są to jedne z pyszniejszych śledzi, jakie miałam okazję kosztować. 
Polecam serdecznie zwłaszcza na świąteczne okazje. 


Pochodzenie: nieznacznie zmodyfikowany przepis z internetu


Ilość: mała salaterka




Składniki:
  • 250 g śledzi a'la matias
  • 1 średnia cebula
  • 5 łyżek oleju roślinnego
  • 70-80 g suszonych śliwek
  • 2 pełne łyżeczki koncentratu pomidorowego 30%
  • 2 pełne łyżeczki miodu
  • 1/4-1/3 łyżeczki cynamonu
  • 3-4 łyżki octu spirytusowego 
  • 2 liście laurowe 
  • 0,5 szkl. wody
  • pieprz do smaku (polecam świeżo zmielony pieprz kolorowy)
  • cukier do smaku



Przygotowanie:
  1. Śledzie opłukać trzykrotnie pod bieżącą, zimną wodą.
  2. Włożyć je na 30 min. do zimnej wody (woda powinna je przykrywać w całości).
  3. W czasie, kiedy śledzie będą się moczyć posiekać cebulę na piórka.
  4. Rozgrzać na patelni olej.
  5. Dodać cebulę.
  6. Smażyć do zeszklenia.
  7. W czasie szklenia cebuli, pokroić śliwki na mniejsze części (u mnie 3-4 części).
  8. Gdy cebula się zeszkli dodać śliwki.
  9. Dodać koncentrat pomidorowy.
  10. Dodać miód.
  11. Dodać cynamon.
  12. Dodać ocet.
  13. Dodać liście laurowe.
  14. Wymieszać.
  15. Wlać 0,5 szkl. wody.
  16. Wymieszać.
  17. Dusić na małym płomieniu ok. 20 minut.
  18. Doprawić pieprzem i cukrem do smaku.
  19. Ostudzić.
  20. Śledzie pokroić w mniejsze kawałki odpowiadające naszym gustom.
  21. Do ostudzonego sosu dodać śledzie.
  22. Wymieszać.
  23. Włożyć do szczelnie zamkniętego naczynia.
  24. Przechowywać w lodówce.
  25. Podawać po upływie 12 godz., ale jeśli śledzie postoją dłużej nawet 5-6 dni również nic im się nie stanie.


3 komentarze:

  1. Mniam, pyszny pomysł z dodatkiem cynamonu. Ja robię bez niego, ale następnym razem zrobię właśnie z cynamonem:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O jeny! Wyglądają obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny przepis - podbił serca i podniebienia mojej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...