czwartek, 15 grudnia 2011

Lśniąca Polewa Kakaowa






Opis: Polewa kakaowa z żelatyną zapewni naszym ciastom niesamowity wygląd, który nie zostanie nie zauważony. 
Polewa jest lśniąca, gładka, miękka i lekko elastyczna, dlatego też bardzo dobrze się kroi. 
Jest to moja ulubiona i najlepsza polewa, z którą miałam do czynienia i wiele innych osób twierdzi tak samo. Z czasem, gdy nabierzemy wprawy, możemy modyfikować jej stopień intensywności kakao i cukru.
Szczerze polecam.


Pochodzenie: przepis Siostry Anastazji


Ilość: standardowa blaszka prostokątna



Składniki:
  • 130 g margaryny
  • 5 łyżek cukru pudru (w ostateczności kryształu)
  • 3 łyżki kakao
  • 2 łyżki wody
  • 1 łyżka żelatyny (standardowej, z paczki o zawartości 20 g = 1 l)
  • 5 łyżek kwaśnej gęstej śmietany (najlepsza 12%)



Przygotowanie
  1. Do rondla/garnuszka włożyć margarynę, cukier i kakao.
  2. Podgrzewać na średnim płomieniu do rozpuszczenia się składników, często mieszając.
  3. Do wody wsypać żelatynę.
  4. Wymieszać (nie musi być rozpuszczona).
  5. Wlać do rondla/garnuszka z pozostałymi składnikami.
  6. Mieszać na małym płomieniu, aby żelatyna rozpuściła się (nie można doprowadzić do zagotowania !).
  7. Zdjąć z płomienia.
  8. Lekko ostudzić.
  9. Dodać śmietanę.
  10. Wszystko wymieszać łyżką na jednolity kolor.
  11. Odczekać chwilę (3-5 min., ale zdarza się, że nie musimy czekać, bo konsystencja jest odpowiednia zaraz po wymieszaniu ze śmietaną; wszystko zależy również od gęstości dodanej śmietany), aby polewa lekko zsiada się, ale nie może być za gęsta, ponieważ wtedy nie uzyskamy takiego efektu jak na zdjęciu (polewa powinna mieć konsystencję lejącą, aby można było ją polać z łyżki na ciasto bez konieczności rozsmarowania jej; w razie polewania jej na tort należy wylać ją w centralnej części biszkoptu i czekać aż spłynie lub lekko poruszyć paterą, na której znajduje się ciasto  ).

9 komentarzy:

  1. Lubię ciasta z czekoladowym wierzchem. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię kiedy tak ładnie się błyszczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki, fajny przepis, jeszcze takiego nie widziałam.No wielkimi krokami zbliża się dzien pieczenia tortu i prawde mówiac to się denerwuje tym faktem.Właśnie dziś moja młodsza córcia skończyła 3 latka a imprezka za tydzien.pa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma za co, podołałam wyzwaniu i zamieściłam przepis przed świętami.
    Powoli, bez stresu, a tort się uda, najważniejsza jest organizacja czasu i czynności. A córeczce złóż ode mnie życzenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Właśnie zrobiłam. Świetna!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Żelatyna i margaryna, można zrobić polewę bez tego, ale też kiedyś taką robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna polewa, dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna - rzeczywiście się lśni!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam i z góry dziękuję za podzielenie się swoją opinią i doświadczeniami. Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...